måndag, oktober 16, 2006

Dokusåpacirkus a´la Maximal!


Igårnatt låg jag i sängen och funderade.Funderandet i hård konkurrens med extremt krävande fysiska förberedelser som; vändande av blad i bok och; vridande på huvudet för att se vad klockan är....då slog det ner, som en snilleblixt från en klarblå (efter denna miserabla MFFsäsong anväder vi inte ordet ljusblå....himmel.)
I denna sängen händer inte mycket....kvinnligt sällskap har jag förvisso, jodå, katten väcker mig regelbundet, men vår relation har sina begränsningar om man säger så.....
Jag lever i min alldeles egna vardagsdokusåpa.Borde kanske dra ihop ett gäng individer för att förgylla vardagen, åtminstone varannan vecka när barnen inte är här!
Förvisso har det inte dykt upp någon storbystad brud i bikini än, men hon gick kanske vilse i sin egen värld och hamnade tex. på Burger King kl. 2:30 en lördagnatt. Där lär hon få att göra.....i brist på henne får jag hyra en Ferarri och åka ner till Polenfärjan i Ystad, allt för att spela på ytlighet.Jag får se upp så att inte Wallander dyker upp och klipper mig. Desstuom lär det finnas andra företag som klipper till folk i Ystad...tullen lär vara på hugget...tull tull..... NÅGON polska med lite mindre gott omdöme borde få upp ögonen för mig, och nappar inte tjejen, kanske hon har en hyfsat fräsch mormor som sitter och rensar sill i Stettin. Vi tackar herren för Ajax.....
Och säger jag dessutom att jag har bra referenser i form Maria Borelius, borde väl NÅGON nappa!
Det har inte heller halkat in någon religiös fanatiker i bilden. Men där har jag hopp. Det brukar stå en märklig man, ömsom på Triangeln och ömsom på Södergatan.
Han står och predikar de mest märkliga budskap jag har hört, Stort underhållningsvärde på honom! Honom plockar jag in!

Nu börjar det likna något, få se här....hmmm....vi behöver en fåfäng översnygg manlig fotomodell, han skall helst vara homosexuell. Men det får inte dom andra veta i förväg....allt för att spä på intrigerna...det kommer som en bomb den dagen modellen blir aspackad efter det att frikyrkopastorn lackat ut för att någon onanerat i hans toppluva. Som hämnd häller han Vodka Explorer i "hunkens" proteindrink. Så.....berusad av vodka, sperma och proteindrink, slår det slint i modellens undulathjärna. Samma kväll dyker det upp en joker....en homosexuell dvärg, som ser ut som om du hade klonat honom från Roger Pontare och Ricky Brush. Färgstarkt, gapigt och fullständigt obegripligt att ens höra en antydan till vettiga ord. Grötig skånska mixad med högljudd psykekdelisk norrländska. Pontare och Brush vinner varandra direkt och lägger beslag på dom största sängarna i huset. Fotomodellen faller på knä framför dvärgen som han tror är en teletubbiesdocka och viskar: "Jag har ALLTID" velat ha en sådan som du. Vad han inte vet är att dvärgen inte är någon teletubbiesdocka, han lever och har kroppsfunktioner i full aktivitet. Något modellen kommer att upptäcka följande morgon efter det att dvärgen delat säng med den packade undulathjärnan.

Det här spårade ur fullständigt, får be att återkomma med en eventuell fortsättning.
Men rent spontant for tankarna till en väldigt väldigt speciell karaktär som garanterat kommer att se till att det åtminstone händer något: Thorsten Flinck, du är gjuten....välkommen in! För att balansera upp galenskaperna måste vi hitta något som (förrutom Thorstens mediciner) skapar liiiite harmoni mellan varven...jag tänker givetvis på FarmenQristina! Hon är som klippt och skuren i medlarrollen, en Sobril i blommig klänning! Då har vi stommen....förutsättningarna för intrigerna finns där....själv ser jag fram mot när bögdvärgen som ser ut som en teletubbie, skall få ihop det med den manlige fotomodellen. Hoppas bara att Thorsten Flinch är i form och drar igång ett av sina absurda och oebgripliga resonemang om hur lika vi alla borde vara inför varandra!!!!
Lyckas han få ihop ett resonemang som hittar ett samband mellan en teletubbie och en Markus Schenkenbergkopia blir jag lika överaskad som glad!

Så här svindlande har tankar aldrig tidigare snurrat i min förvirrade hjärna!
Jo förresten...när jag för andra gången fick en fråga som började:
"Tager du....denna...att älska....i tid och lust..."
Dom orden fick tankarna att svindla....

1 kommentar:

Anonym sa...

OJ! Det var mycket idag att kommentera! Håller mig till "farmen - Qristina" och Torsten Flinck. Tänk denna underbara kombination, hon med sin fantastiskt " kvinnliga "utstrålning, o "lille" Thorsten med sitt fullständigt, so called , asociala beteende! What a couple! Bara nu inte Thorsten tar blommig klänning o sobril, o Qristina tar den svarta slängkappan o kajalpennan på sne´, då vet i hundan vad som händer! Men den som lever får se! Man vet "juh" aldrig! Take care, love your blog! /Lena