lördag, februari 03, 2007

Ibland är jag lätt att tillfredsställa...


Gick ner till "min" jourbutik tidigare ikväll, kinesen som tycks jobba 93 timmar i veckan stod som vanligt i kassan och log så brett som bara kineser kan. Affären har ett ganska begränsat sortiment om man säger så. I brist på Parmaskinka och lagrad Herrgårdsost plockade jag åt mig ett paket Saltrulle som pålägg till söndagens frukost.


Det som gjorde min helg fulländad var när jag sträckte fram paketet med Saltrulle, och kinesen kikade (med sneda ögon.....förlåt kunde inte låta bli....) på förpackningen och sa:


"Ahhh........saltlulle!"


Få saker i världen får mig att le så brett som en kines som inte kan säga R och istället stoppar in den konsonant som faller honom in för tillfället!


Som sagt, ibland är jag lätt att tillfredsställa.....


Min dröm är att en gång hitta en produkt i kinesens sortiment som heter; "knurra".

Förmodligen hade jag kissat på mig av otålighet när jag lagt fram produkten vid kassan.....


1 kommentar:

Anonym sa...

jag säger bara állon pssschon´´´´