onsdag, oktober 18, 2006

Min syn på Bill Gates relation till hans häst....


Skulle precis öppna MSN när det dök upp ännu ett absurt och märkligt (vilket nästan är samma sak...)felmeddelande. Så här stod det:
"Ogiltig pekare"
I rutan hade Bill Gates (jag är säker på att det var han personligen...), denna kapitalisternas kapitalist, även stoppat in ett vitt kryss på botten av en röd cirkel. Inte ett kors, ett kryss...på en cirkel.
Jag ser det som en symbolisk handling med två bottnar.
Dels vill han förvirra oss Windowsnyttjare med psykiskt nedbrytande formuleringar typ; felaktig pekare....allt för att håna oss och få honom att känna sig än mer självgod när han simmar omkring i sitt Joakim Von Anka-badkar plaskandes med sina dollar.
Vadå FELAKTIG pekare! Håll käften och ge mig ett förslag på en lösning istället.

Ungefär som om min son skulle pressa vitlök i lussebullsdegen och jag skulle hålla tyst samtidigt som jag höll upp en skylt med texten; "Wrong spice", utan att följa upp med ett förslag på att han BORDE blanda i saffran istället för vitlök.

Dessutom är jag helt övertygad om att Bill Gates har ett dolt och ont budskap i de symboler han använder. Tänk själv efter nu och sug till er min konspirationsteori:
"Röda korset som är en ideéll organisation....(jmfr med Microsoft...ideéllt my ass...HA!....)dom har ett RÖTT kors på en vit botten....Röda Korset vill människor väl, dom vill hjälpa...
Bill Gates kör motsattstaktiken, vitt kors på röd botten. Det kan inte tolkas på något annat sätt än att han snarare vill stjälpa än hjälpa. Han njuter när andra lider...

Vill bara på detta enkla sätt kommunicera med Bill Gates, eftersom jag är helt övertygad om att han läser ALLT som publiceras på nätet. Hade jag varit en cowboy på 1800-talet hade jag förmodligen sagt till Bill Gates:

"Fuck you, and the horse you rode in on to....."

Inga kommentarer: