lördag, september 23, 2006

Teambuilding på näset...


Fredagen och lördagen spenderades i Skanör.
Vi åtta som sitter i ledningsgruppen skulle komma varandra ännu närmre. Så blev det också, extremt intressant att upptäcka nya sidor hos människor jag träffar dagligen.

Vet inte varför jag känner det jag känner. Men jag tycker att hela Skanör, trots sin skönhet, stinker av arrogans, snobbism och självgodhet. Trist på en sådan rar pärla......

Var och en skulle ha med sig en sak som på något sätt skulle symbolisera vår personlighet.
Själv hade jag med mig ett Kinderägg....en j-a go kille full av överaskningar.....
Har som sagt bildat en pakt med mig själv, måste tro mer på mig själv och våga säga att jag duger.

Innan vi bröt upp, skulle vi på en postitlapp skriva vad vi kände för varandra, sedan skulle vi fästa den på respektive kollega. Där stod vi.......alla cheferna tapetserade med postitlappar.

På mina stod det:
* En glad kille med glimten i ögat
* Känslofull, sympatisk med goda idéer
* Tack för att du kom , det stärkte mig och dig!
* Klok
* Positiv själ
* Öppen
* Förtroendeingivande och varmhjärtad
* Starkt av dig att du orkade vara med och dela med dig av din energi trots låg batterinivå

Tänker sätta upp postitlapparna på kylskåpet och ta till mig det faktum, att trots att jag inte alltid tror det, är jag en bra människa.

Så får det bli.......

5 kommentarer:

dixi sa...

och jag fattar inte...varför du överhuvudtaget tvivlar!

Men man ska juh inte fatta allt, sägs det.
gonatt.

Anonym sa...

Bekräftelse o uppskattning behöver vi alla.

här e en vers du kan använda dej av när du får för lite uppskattning av andra.

Ställ dej gärna framför speglen när du säger den och säg den leende för bättre effekt.

Jag e bra o bäst. O bäst igen o en gång till. För jag e bra o bäst.

Mats sa...

Tack för tipset....

Anonym sa...

Här får du ett tips till: 5 positiva saker som du säger till dig själv varje morgon - innan du går ur sängen.... Det hjälper! /lena

Mats sa...

Tackar ännu en gång för fin omtanke!