torsdag, oktober 05, 2006

Beckham har fått hybris.....


Min son är en extremt empatisk liten 11-åring med ett stort hjärta.
(min blygsamhet och ödmjukhet förbjuder mig att tala om varifrån jag tror dom egenskaperna härstammar)
Han ringde precis till mig och var alldeles förtvivlad.
Alla som har hört en 11-årig kille låta allvarlig i rösten kan säkert höra det framför sig. Anledningen till hans oro var mitt inköp av David Beckhamparfymen.

Så här lät vårt samtal:
Sonen: Pappa, pappa, jag måste berätta en sak. Du vet den där Beckhamparfymen du köpte? Man kan få testikelcancer av den! (sa han med oro i rösten...)
Pappan: Ok. Var har du hört det? Eller har du läst det någonstans? (man får aldrig bagatellisera barn....)
Sonen: Robin på kollot i somras sa det! Han sa att det var två stycken i England som hade fått testikelcancer, och båda hade använt den parfymen!
(nu lät han RIKTIGT orolig....)
Pappan: Ok. Jag lovar att jag skall kolla upp det!
(dom orden lugnade honom och vi sa hejdå till varandra)

Frågan är hur tillförlitlig källan är? Jag menar....Robin på kollot är inte precis någon representant för vare sig TT eller CNN.

Men det väcker en tanke....det handlar kanske om en konspiration.
David har kanske drabbats av hybris och vill skaffa sig monopol över den manliga världens fortplantningsförmåga? Likt en tjuren Ferdinand. Fast istället för att dofta på blommor under en korkek vill han betäcka alla världens kvinnor?!

Hur skulle det se ut? Om alla killar i världen såg ut som David Beckham?
Kvinnor....torka bort det där pubertala flinet som precis dök upp i era primitiva ansikten....

Som jag alltid hävdat....vi män har också känslor...ni kvinnor kan inte se på oss som leksaker....vi är inga objekt...saker! Vi har också känslor.....

4 kommentarer:

dixi sa...

hur menar du nu???... män har också känslor?

Anonym sa...

Ojdå! Men om man nu anväder Beckhams på fötterna, får man fotsvamp då eller?/M

Anonym sa...

MMMM, Var det Bert-Åke Varg??? KRAM! /lena

Gitte Laserow sa...

Så gulligt det lät, ett tecken på att han verkligen bryr sig om. Kanske ärvt från sin Pappa..

En sak undrar jag, sätter du parfymen på testiklarna? ;-)

Kram