torsdag, november 18, 2010

Statistiknörderi...


* Känns lite osannolikt att SÅ många varit inne på blogen, enbart denna veckan...
* Nej, mina egna besök är inte inräknade...
* Märkligt...men lika kul som smickrande....
* Har "Salma" varit här...
* Inte det nej...
* Tack för alla besök...men det gäller inte dig "Salma"...
* Hade varit intressant med lite fler kommentarer och reflektioner, inte enbart komplimanger, även om dom såklart är både trevliga och oerhört uppskattade...
* Tack...
* Vad tycker "folk" om att läsa, förslag/önskemål...

Rekordmånga besök idag, torsdag 18 november: 112 st, nytt världsrekord för bloggen.

Här finns VECKANS besökare so far, (statistik från kl. 23:59, torsdag 18 November):

Sverige
381
Tyskland
26
Danmark
21
USA
5
Schweiz
4
Norge
1

*

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev lite orolig, tyckte nästan inlägget var ett avslut...men nä, det var det ju inte:-))
Med alla de besöken du har på din blogg verkar du redan veta vad som intresserar dina besökare!

Anonym sa...

Jag glömde ju..bara ett litet stavfel i senaste inlägget!:-)))

Mats sa...

Nejdå, jag tänker fortsätta skriva, men ibland är det svårt att veta vad som intresserar...

Grattis förresten, du har precis fått jobbet som korrekturläsare....skicka din mailadress så får du texterna innan dom publiceras...

Det håller såklart inte att kontaminera blogen med stavfel... :)

Givetvis stavas; överraskning med två R...det är korrigerat. MEN, jag kommer ALDRIG att börja använda rättstavningsprogram..call me oldfashioned!

Anonym sa...

Det här är ju lärorikt! Jag var tvungen att slå upp i ordboken (old fashioned?). Så även idag fick jag lägga en sten i mitt kunskapshus, tack för det Mats!
Tja, jobb har jag så det räcker, men tack ändå:-))
Blogen, det tror jag du skrev avsiktligt, eller hur?

Anonym sa...

Jag tycker om att läsa när du skriver som du pratar/tänker...
ex. vackert på Sibbarp om man bortser från den 60 åriga tanten i string.. ha ha ha...det får inte vara för invecklat det får inte vara för mycket meningen med det roliga..

Du e bäst!
Kram Jeanette

Mats sa...

Tack för bra synpunkter och fina ord Jeanette, tack!
Men 60åringen i string var ingen "hon"...det var det som var det roliga...och hemska...så jag analyserar inte sönder ALLA (försök till..) skämt! ;)
Kram!

Mats sa...

Oj, förlåt! Missade ditt inlägg "Anonym"...(vem är du...förresten?)

Har ärligt talat dålig koll på hur blog eller blogg, stavas, oavsett om det är bestämd artikel eller inte. Känns mindre intressant när det gäller ord som heter och uttalas likadant på både svenska och engelska, liksom. Intressant med den typen av ord, faktiskt! Kanske man tom. särskriver "old fashioned"? Kollade upp det och hittade två varianter, en där det särskrivs; "old fashioned" och en variant med bindestreck; "old-fashioned", och jag som trodde det skrevs; "oldfashioned", crazy me...

Jag vet inte...erkänner att jag är en ordpolis, men så länge det är inom rimlighetens gränser och alla förstår vad som menas, kan vi väl vara överens om att det mesta är ok! :) Tack!

Angel sa...

nobody is perfect, that's what makes life interesting and exciting to live!

*****
>^._.^<

Anonym sa...

Engelsmännen är mycket glada för särskrivningar! Och så menade jag att jag är kanske old fashined som fortfarande använder ordbok..? Ordet jag slog upp var kontaminera, som jag aldrig stött på tidigare. Tack för den lärdomen:-))

Hälsningar från Korrekturläsaren..

Mats sa...

Nu är jag med, förstod inte att det var underskattade; "kontaminera" du syftade på, och att du var gammeldags som använde ordbok. Ordböcker är bra, eller....ALLA böcker är bra, mer eller mindre! Kontaminera är ett skönt ord eftersom det är lite tyngre än; "smutsa ner", men inte lika grovt som; "förstöra". Underskattat ord!
Ha en trevlig helg, oavsett om du är korrekturläsare eller korrekturläserska! / Mats

Anonym sa...

Läserska!
Och tack detsamma.
No more clues today, Sherlock:-)))

Mats sa...

Give me clues! Eller? Ja ja...trevlig helg i alla fall och tack för besöket. :)