måndag, oktober 23, 2006

Ett "klosterliv light".....


Efter att ha tagit det väldigt lugnt i helgen trots att barnen är hos sin mamma, känner jag mig oförskämt pigg och utvilad! Men det är klart...spenderar man lördagen hemma, äter kinamat, inte dricker alkohol, kollar på ett antal filmer och plöjer igenom böcker förtjänar man väl att känna sig just....utvilad. Dessutom hör det till ovanligheterna att jag stänger av telefonen och inte ens sätter på datorn överhuvudtaget. Så lite kontakt med omvärlden som möjligt var temat....

Om man sedan följer upp med en söndag i samma tecken och adderar ett par fotbollsmatcher på tvn, kan man möjligtvis bli anklagad för att vara asocial, men jag har blivit kallad värre saker!

Lite kusligt är det kanske om jag tänker efter....är det mitt undermedvetna som lockar och viskar att ett liv i kloster kanske inte är helt fel. Kanske läge att färga lakanet i orange, raka skallen och fotvandra till Tibet?
..."ja ääää inte bitter"...(som Robert Gustavsson sa när han imiterade Tony Richardsson)....men lakoniskt konstaterar jag att det är så...

Att leva ensam i ensamhet är bra mycket mer behagligt än att leva ensam i tvåsamhet..och ett lyckligt liv i tvåsamhet känns mer utopiskt än alternativet i Tibet om jag skall vara riktigt ärlig...."ja äää inte bitter!!!".......

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du har bara inte träffat den RÄTTA

Mats sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mats sa...

Det har du alldeles rätt i. Vilket inte nödvändigtvis innebär att jag träffat FEL tidigare. Det har bara blivit så....
Men å andra sidan...vågar man inte träffa fel vågar man inte heller träffa rätt misstänker jag.
Det kanske är en förolämpning mot tidigare flickvänner att jämföra med att stå i ett handbollsmål...men har man inte modet att släppa in ett mål vågar man inte heller göra en räddning...tror jag!

Anonym sa...

vad är rätt o vad är fel?

Hjärnan påverkar allt....www.hjarnfonden.se

Mats sa...

Jag vill så gärna och får så sällan, så.....jag tror inte det är är gjärnan det är fel på.
Kom förresten inte in på den där sidan; www.gjärnfonden.se !!!!

Anonym sa...

Ge "järnet" istället! Den sidan som ovanstående talare har skrivit är ändå bara för smallbrain´s! Inga övriga kommentarer! /M