måndag, oktober 09, 2006

Nu är det jul igen.....


Just nu, 20061009 kl: 08:53, för alla som är intresserade av oviktigt vetande....
Det är 75 dagar 16 timmar 6 minuter och 12 sekunder till julafton!

Börja träna redan nu, klicka på den här länken: GÖR DIN EGEN SNÖGUBBE!

Förbered dig mentalt inför julklapsshoppingen, och rabbla följande mantra i 27 minuter varje kväll innan du går och lägger dig:
(Du kan göra det på bussen också, men var beredd på att dina medpassagerare kommer att stirra på dig...)
"Jag har vassa armbågar, Mobilia är ingen farlig plats att vara på i December....
Jag har vassa armbågar, Mobilia är ingen farlig plats att vara på i December...."

Beställ julskinkan hos slaktaren redan nu. Tittar han konstigt på dig, tittar du ÄNNU konstigare tillbaka på honom (korsa gärna vindögt på ögonen) och säger: "Vadå...förra året sa du att jag var sent ute och nu menar du att jag är FÖR TIDIGT ute!" Bestäm dig din j-a grismördare! Jag är kund och har alltid rätt!

Många har sk. glöggpartyn strax innan jul. Den veckan som är mest fulltecknad av alla i kalendern, skall stressen ökas ytterligare ett snäpp.....mellan julfester på skolan och körsjungande i kyrkan SKALL det pressas in ytterligare en aktivitet.
Slå till redan nu. Fyll ett par pumptermosar med glögg, släng lite mandlar och russin i fickorna och ta dig till Kungsparken med dina närmsta vänner. Skippa muggarna av miljöskäl och drick direkt ur pumptermosen. Passa på, det är fortfarande ganska grönt och lummigt! Istället för töntiga jullekar, ställ er vid en av broarna och kasta russin och mandlar på turisterna som kommer i "Rundan" och diverse perversa cykelbåtar. Inte f-n har dom betalt kommunalskatt och ändå skall dom plaska runt i VÅR sunkiga bakteriefyllda kanal! Så förenar man nytta med nöje!

Ta dig till IKEA. I mitten av oktober är det garanterat inget slagsmål om julprylarna. Har dom inte hunnit få ut julsortimentet i butiken. Kapa en truck och kör vårdslöst och hejdlöst tutandes runt på lagret och skrik lösryckta fraser som(gärna i en medhavd megafon); "Var e kulorna? Ge mig kulorna!!!!" "Plastgran...jag MÅSTE ha en plastgran" "Var finns dom uppstoppade renarna! Jag måste ha en ren uppstoppad någonstans innan jul!!!!!" På vägen ut frågar du i korvkiosken om du kan få köpa deras avlagda korvspad för en billig peng, det är perfekt till dopp i grytan svarar du. För tjejen i kassan kommer garanterat att ställa frågan; "Vad skall du med det till...!" Bättre att förekomma än att förekommas....

God jul på er.......

2 kommentarer:

Mildamakter sa...

Joho då, IKEA har visst hunnit få ut juleländespryttlarna...redan för två veckor sen om jag inte missminner mig...och på Mobilia och Caroli är det bara självmordsbenägna som handlar i december månad...minsann ;o)

Mats sa...

Där ser man....jag är som synes och höres inte så ofta på IKEA!
Det blir i nödfall.....
Efter det att jag jobbat ett antal år i butikskaosen, bla. på ett par stora köpcentra i Malmö,undviker jag dom mest kaotiska ställena under julhandeln!