fredag, augusti 25, 2006

My name is Labero.....Joe Labero.....


Idag lyckades jag med ett magiskt nummer i världsklass!
Förmodligen sprider ryktet sig i löpeldsstil. Rent tekniskt är det bara en tidsfråga innan Joe Labero ringer och vill kontraktera mig för en roll i hans magiska show.
Har jag trollat fram en myskoxe ur en Malmö FF keps? Fick jag ett fullsatt pågatåg att försvinna framför ögonen på förvånade förortsbor som stod på perrongen och bara gapade?
Sågade jag sönder en strävhårig tax i en låda som sedan kom ut fullt frisk, dessutom transformerad till ett marsvin?

Nej, nej…dylika trick är för amatörer om man jämför med min bragd….
Får jag be om största….möjliga….tysssssstnad…
På mindre än 20 minuter (trumvirvel….) bytade jag en lampa på min bil!
Vips hade jag fördubblat mina bilkunskaper, nu kan jag både tanka och byta lampa!

Idioten som konstruerade belysningen måste ha varit full….eller han kanske såg det som ett practical joke? Istället för att klippa sönder kalsongerna i omklädningsrummet efter fotbollsträningen, bestämde han sig för att göra något mer storstilat. Att driva människor till vansinne genom att mixa sladdar, maniska metallpryttlar, löjliga låsmekanismer och plåttriga plastdetaljer och allra längst in sätta den där lampan som är på gränsen till omöjlig att få ut…det måste varit hans målsättning…att driva folk till vansinne…Men idag gjorde jag honom besviken…som en dans gick det….och vips stod jag där med den i handen…lampan alltså….

Jag vet vad ni tänkte flickor…. snälla…sluta att objektifiera oss män…sluta se på oss som sexobjekt…utbytbara leksaker…..vi har också känslor….

8 kommentarer:

Anonym sa...

A, den va go´! Djur har oxå känslor....i fablernas värld.... remember?? Ha en fortsatt bra dag Mr Max! , Och Du , ta cykeln nästa gång! Lättare att byta lampor på den! /Lena

Mats sa...

Det enda bestående minnet jag har av "I fablernas värld", är den där ugglan som dyker upp i slutet och säger något i stil med; "Simma lugnt". Att jag just kom ihåg slutet, betyder förmodligen att det kändes som en lättnad att eländet tog slut. Det var inte bättre förr....åtminstone inte barnprogrammen...
Hmm...känns som att slutklämmen om mäns känslor inte togs på allvar....förstår inte varför...

Anonym sa...

HAHAHA.... jag skrattade gott ännu en gång.... vart får du allt ifrån!! Imponerad!!
//Anette

Anonym sa...

Amen , duuuu, ska inte rösta på Gudrun, lovar!!!! men vi tar det en annan dag tex 26/12???? /Fetivalyra!!!!!/lena

Anonym sa...

Ja ja, typiskt karlar, det klarar jag i alla fall hur lätt som helst,hm hm.
Måste bara berätta att jag köpte Plötsligt i Vinslöv, den kom med posten idag. Fy faden vad jag skratta när en snubbe står i köket och GRILLAR och jämför det med minigolf, nej förlåt bangolf, han var stört skön/ Tiff

dixi sa...

Du..det är svårt att tro!
Att män också skulle ha känslor.

Anonym sa...

Hade ej kunnat beskriva konstruktören på ett bättre vis...själv råkade jag ut för att min nya lampa "trillade" ner och la siglängst ner i strålkastbehållaren..
Men nu vet man ju vart man skall vända sig nästa gång det behövs ett lampbyte!
Du e för go du!

/Q-36

Anonym sa...

Hade ej kunnat beskriva konstruktören på ett bättre vis...själv råkade jag ut för att min nya lampa "trillade" ner och la siglängst ner i strålkastbehållaren..
Men nu vet man ju vart man skall vända sig nästa gång det behövs ett lampbyte!
Du e för go du!

/Q-36