onsdag, september 27, 2006

Jag har en plan...


Som ett led i kampanjen "Prioritera dig själv, åtminstone ibland!", unnade jag mig idag en flaska rakvatten.
Ser man inte ut som David Beckham kan man åtminstone dofta som honom, så valet föll på hans alldeles egna luktegottprodukt. Så gick resonemanget i mitt förvirrade inre. Dofta som David....

Planen går ut på att jag istället för att gå på krogen skall bättra på oddsen i denna utseendefixerade värld. Synskadades riksförbund har regelbundna fester. Dit tänker jag gå, doftandes som Beckham, kvinnorna kommer att slåss om mig, i deras värld ÄR jag David. Fäktningsscenerna i "Pirates of the Carribean" kommer att framstå som rena parodin jämfört med synen av kvinnorna som med sina vita käppar kommer att fäktas mot varandra för att vinna min gunst.
Bland vita käppar och svarta labradorer skall jag finna lyckan!
Rent ekonomiskt ser jag också vissa fördelar. Har jag inte helt fel för mig är det billigare att åka färdtjänst än Minitaxi från festen....

6 kommentarer:

Gitte Laserow sa...

Som jag skrattade åt detta inlägg...ligger mycket sanning i detta. Dock så går jag inte efter utseendet men måste vara attraktion hehe...Jag tycker du är riktigt duktig med att lyssna inåt och ta hand om dig o vad du VILL. Fortsätt så..

Nu har jag också en plan, har känt mig urkass själv och istället för att ändra på mig ville jag ändra på andra samt hittade fel, fel o fel ...du vet. Fick ändra mitt eget tanke sätt som jag fortfarande jobbar med, men nu skall jag bli mentor för en 14 årig tjej, ha lite strö jobb överallt samt utbilda mig till personlig coach i december. Vilken tid det skall ta att ta sig ur ekorrhjulet. Sedan får jag se vad jag kan skapa av detta...

Keep on going..

Vi höres
Kram, Gitte

dixi sa...

och vad är det för fel att se på dig?
du e ju snygg juh ;)

Mats sa...

Även om det inte känns så, så var det väldigt snällt sagt, tack...

Anonym sa...

Jag skrattar INTE åt ditt inlägg. Det du skriver är dagens sanning! Alla är så utseendefixerade , inte minst vi själva. Plastic fantastic, superduper, silikon , botox..... När skrev någon: "å vilken gullig rynka du fått under ögat" , eller, " å så gulligt småfet du har blivit"? Skit i "David", labbarna tycker inte om hans rakvatten ändå , ta den vita käppen o gå ut o slå på kastanjeträden , and make a wish!The truth is inside, not on the outside!/Lena

Anonym sa...

I have no idea what your post says, but that man is really nice to look at.....

Mats sa...

Även om du har en poäng i att samhället är utseendefixerat, tycker jag gott att du kan skratta.....själv erkänner jag att det yttre såklart spelar roll för mig....något i det yttre måste attrahera...vilket inte betyder att jag går efter mallar och förutfattade meningar om vad som är vackert eller ej...
Men skratta får man, även åt "allvarliga" fenomen!