måndag, september 11, 2006

Öken....


Fullständig idétorka....på gränsen till apatisk....efter att ha sprudlat av idéer ett tag. Efter att ha kännt flödet av tankar tog det slut. Som att trycka på en knapp....
Vet inte vad jag vill helt enkelt. Ingen glädje eller motivation. Känns som att jag sitter i baksätet och att någon annan kör bilen jag åker i...att åka istället för att köra, så är det....
Det får bli en paus. Upp till mig själv att som det heter: "ta mig i kragen".....när det nu blir....

9 kommentarer:

bless sa...

Hjärtat, jag måste citera David Lynch. Ett svar på frågan om vem det egentligen är som kör bilen på motorvägen i mörkret i inledningscenen i filmen "Lost highway":

Fear is in the driver's seat.

Åk inte för långt, vännen.

bless sa...

Filmen är Mullhound Drive (jag tror det var Mullhound, eller Mullhond, Mullhand...) Fast jag tror inte att du ska se den just nu, hur som helst.

Anonym sa...

men kära cirkusdirektör, är livet just nu så apatiskt? det kanske är så att du ska ta en paus, ta en promenad i det fina höstvädret längs stadens fina strand. lukta på den underbart friska doften från hösten o sätta dig ner o titta på det glittrande havet! du kommer igen, som alla stora poeter, inspirationen sinar inte den tar bara semester ibland! kram /lena

Anonym sa...

Ditt tillstånd låter fullständigt normalt.
Filmen heter Mulholland Drive och kan göra vem som helst förvirrad.

Dr M

Mats sa...

Mulholland drive heter den, och som sagt kan den göra vem som helst både förvirrad och ångestfylld.
Skall ta det väldigt lugnt på alla sätt och vis. Låter kanske klyschigt, men det är nog bäst att bara växla ner och sakta ner farten.

bless sa...

Jag tycker allt att det är en väldigt bra film, även om jag inte kan komma ihåg titeln. Du kanske skulle prova att ta över platsen i förarsätet och styra lite. Far väl.

Anonym sa...

Var alldeles stilla.Lyssna...
Det finns ett budskap till dig. Svaren finns inom dig, om du är villig att lyssna.

Du är unik och världen behöver sådana som du.Underskatta aldrig din förmåga och din betydelse. Du är viktig.
Och kom ihåg! Du är inte ensam.

Gitte Laserow sa...

Hej o hå!!!

Så nu har du också kommit dit där många kommer...kanske meningen (insikt). Nu kan du börja ta fram kursen som jag skickade till dig...Livskarriären..Vem är du? Vad vill DU? Håller med anonymous ovan mig. Lyssna inåt på vad du vill..vad du brinner för. Gå ut i naturen, lyssna på avslappnings cd och titta på havet.

Kram

dixi sa...

Dax att sluta vara tillags, hela tiden ?
lektion 1. Sätta gränser
lektion 2: ställa krav

och du ...övning ger färdighet,så se så ...träna träna träna.
;)