tisdag, september 05, 2006

Upp till kamp....


I februari lämnade jag in min mikrovågsugn som hade gått sönder. Jag VÄGRADE att lämna butiken utan en ”låneugn”. Mitt argument var att On Off hade förbrukat sitt förtroendekapital efter ett antal upplevelser av dålig service. Den slipsbeväpnade OnOfftomtens löfte om att problemet skulle vara löst på en vecka, kändes lika tillförlitligt som Göran Perssons löften om att radera ut arbetslösheten och lösa integrationspolitiken. Den växande kön bakom mig skapade i kombination med att tomten till säljaren började svettas, ett så pass kraftigt tryck att han till slut gav med sig. Efter att ha ringt och jagat zombierna på On Off, fick jag i April ett sms om att min service var försenad. Men i förrgår fick jag nog och begav mig till butiken, fast förvissad om att micron var klar, men att dom missat att informera mig. Döm om min förvåning när jag fick till svar att den inte var det…klar….den var lika oklar som On Offs personal.

Kanske kan uppfattas som ett I-landsproblem, men inte för mig. Är så förbannat trött på att inte bli respekterad av diverse myndigheter oavsett om det handlar om Försäkringskassan, On Off, Telia, bilverkstäder eller annat….

Che Guevara och bröderna Castro gjorde slag i saken när dom väl bestämt sig för att sätta stopp för förtrycket. Dom satte sig i en båt i Mexiko och seglade till Kuba. Där störtade dom diktatorn Fulgencio Batista och ändade orättvisorna. Batista som under sin tid som diktator på Kuba lyckades roffa åt sig 300 miljoner dollar via bla. mutor och beskyddarverksamhet, korrumperad sa Bill, maktmissbruk sa Bull...

Nu har jag bestämt mig. Jag skall gå från att vara den milda, förstående och totaltoleranta person jag egentligen är, till att markera när jag känner mig oförättad. Che Guevara och Fidel Castro i en lightversion. En frihetskämpe i Bosse Larssontröja.

Så får det bli…nu är det slut på meseriet….upp till kamp!

6 kommentarer:

bless sa...

Heja! Heja! Tycker absolut att alla alltid ska markera när de känner sig oförättad. när jag var argare brukade jag ringa chefer och skälla ut dem för att de anställt idioter. Så som en gån när en gatsopargubbe försökte tjuva min väska inne på mitt lilla etablissemang, när det var stängt och allt. Först golvade jag honom med en rak höger, jagade honom i hans trottoarsoparmaskin och ringde sedan hans chef och skällde ut chefen för att han anställt en tjuv och idiot. Nu har jag inte den energin längre, men man ska inte låta folk fösa runt på en hur som helst. Så heja dig!

Mats sa...

Tackar för supporten....även om jag inte skall segla till ett annat land och störta en diktator, kräver kamp kraft och energi!
:)

bless sa...

Ibland tror jag att det är lättare att ändra ett land än att ändra sig själv:)

dixi sa...

Det var på tiden ! ;)

Mats sa...

Sent skall syndaren vakna...
:)

Mats sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.