onsdag, september 27, 2006

Sköna citat från en skön människa...



Groucho Marx, kanske världens roligaste människa kläckte ur sig följande klokheter:

* Jag har ett mål, du har ett annat, nu måste vi bara hitta ett fotbollslag.

* Allting jämnar ut sig. När man får mindre hår att kamma, får man mera ansikte att tvätta.

* Dessa är mina principer. Men om du inte gillar dem har jag andra.

* En morgon sköt jag en elefant i min pyjamas. Jag kommer aldrig att begripa hur han kom i den.

* Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

* Svaret till en kvinna som berättade att hon var mamma till tolv barn och detta bara för att hon älskade sin man, varpå Groucho svarade: "Well, I love my cigar, but I take it out sometimes"

* "Call me a cab!" Groucho replies, "OK, you're a cab".

1 kommentar:

Anonym sa...

Här kommer en till från Groucho.....citat " I´m a man of few word´s - (replie´s....)And I´m a man of one word - scram!/ M