onsdag, november 17, 2010

Salma på Synsam....


Fick en smärre, om inte chock, så i alla fall, överraskning när jag stämplade in på Synsam för synundersökningen. När jag känner mig sällsynt snorig och ovanligt ofräsch, är det givetvis, enligt lagen om alltings djävlighet, självklart, att min nya optiker är en uppgraderad version av Salma Hayek.

Som om det hade spelat någon roll om jag varit i fysiskt toppskick? Hade det inte varit för att "Synsam-Salma" hade fått betalt för att titta mig djupt i ögonen, tror jag inte hon hade kastat sina blickar på mig. En slags ögonblicksprostitution. Att få kasta en blick, och få en blick kastad på sig själv, att i ett socialt accepterat sammanhang, boka en tid och att ge en ekonomisk ersättning för att titta på och bli tittad på.... En ömsesidig peepshow i optikermiljö.

Små smulor är också bröd.....

*

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jaja, man får vara glad för det lilla:-)) Prova gå dit utan snornäsa o se hur det funkar! Förresten, hur stavar du till parallell? Läser många inlägg av dig, både här o där...och har nu hittat det första stavfelet! Sov gott....

Mats sa...

Tack för besöket.
Jag är den förste att erkänna mina brister!
Tror inte du behöver gräva särskilt djupt för att hitta några, brister.

Men, var det verkligen det första stavfelet du hittat? Är det det enda i de 197 inläggen är jag nöjd.

;)

Godnatt...

Anonym sa...

Nej nej!! Så menade jag absolut inte!! Jag blev nästan glad för att hitta ett stavfel i dina inlägg! Och sen är det inte så att jag letar efer stavfel precis, dina texter är så givande att man glömmer allt annat...

Mats sa...

:) Jag tog det inte så heller.
Tack för fina ord, tack!
Skönt att se att någon läser, även om du är anonym.....eller jag vet vem du är? Ledtråd!

Angel sa...

med dina vackra blå ögon, behöver du inte att gå på Synsam för att bli tittat djupt i ögonen! :)

*****
>^._.^<

Anonym sa...

Nej Mats, jag tror inte du vet vem jag är...men dag ska våra vägar korsas. Tror o hoppas jag!!

Mats sa...

OJ...tack för fina ord...och...spännande...
Tror förvisso mer på konceptet att man korsar vägar än att "ens vägar blir korsade". Saker och ting blir på något vis vad man gör dom till, liksom. Men, tack!

Angel sa...

Mats! Du har så evigt rätt! :)

****
>^._.^<

Lilla ja sa...

Köp bara små förpackningar så får du gå dit ofta!

Mats sa...

Tack för tipset lilla du! Men om jag köper riktigt stora förpackningar kanske jag får det levererat vid eller tom INNANFÖR dörren hemma?