måndag, augusti 21, 2006

Från Bin Ladin till "Vi i femman" på tre minuter...

Begreppet osannolik har (åtminstone för MIG…) fått en ny dimension.
När jag trodde att världen inte kunde bli mer absurd, slog det mig…som en stenhård knytnäve rakt i solar plexus.
Ett scenario mer osannolikt än att den kulstötande jättebabyn och det temporära fyllot Jimmy Nordin skulle vinna schlagerfestivalen.

Smaka på den här rubriken:
”Usama Bin Ladin hemligt kär i Whitney Houston”
Hade jag läst på löpsedlarna:
Kajsa Bergqvist gravid, Göran Persson lycklig pappa på gamla dar!”
Hade jag inte blivit lika förvånad….

Usama och Whitney lever inte i samma värld. Om Usama en morgon skall gå ner och köpa getmjölk på Seven Eleven i Khartoum, är det GANSKA dåliga odds på att han skall springa på Whitney och fråga chans på henne. Jag kan inte se det framför mig helt enkelt.
Lik förbannat läser jag i Aftonbladet (och då måste det vara sant..) att världens mest eftersökta terrorist är hemligt kär i kvinnan som bla. sjöng ledmotivet till filmen ”Bodyguard”. Förstå det sjuka…en kvinna som hånglat med Kevin Costner…skulle vara föremålet för Bin Ladins heta låga? Han har dansat med vargar och skjutit pilbåge iklädd trikåer. En kvinna kan inte hoppa från Robin Hood till världens mest eftersökta terrorist bara sådär?!

Det vore lika löjligt som att påstå att en f.d Fröken Sverige, säg Annika Duckmarck….skulle gå in i ett seriöst förhållande med en KRAFTIGT överviktig f.d norrländsk fotbollsspelare med alkoholproblem…säg Tomas Brolin...
Eller….shit pommes frites…det är juh sant...the Beauty and the Beast...fast på riktigt...

Tomas Brolin som en gång blev skadad och fick frågan av en journalist:
”Nu när du är sjukskriven och blir sängliggandes lär du få tid till att läsa en del böcker, vad skall du läsa?”
Han svarade;
”Du…så sjuk blir jag aldrig…”
Härlig kille….tänk om dom fortplantat sig...och barnet fått Brolins intellekt och Duckmarks utseende…inget man skickar till ”Vi i femman” direkt…..även om det hade blivit bra tv....

Som det kan gå…från Usama Bin Ladin till
”Vi i femman”…..på tre minuter!
Cirkusen är inte enbart i stan…den finns överallt…hela tiden….där du minst anar det...

2 kommentarer:

bless sa...

Förmodligen är det en toppkandidat till vilken dokusåpa som helst, avkomman av Duckmark och Brolin. Vem vet, kanske startar någon kanal ett sido spår till "Farmen" där vi tar dokusåpan hela vägen: Vem kan avla fram den ultimata dokusåpa-deltagaren? Det kan bli sex, igen-kännings-faktor (familjerelationsproblem)och underhållning (första tanden, första skoldagen, första fyllan o s v) i många år, en serie som kan vara längre än "Emerdale Farm".

Anonym sa...

....men å andra sidan kanske Whitney , numera,klär i slöja..... så varför inte? Hon har väl kommit ner på grottnivån med, eller hur! /lena