måndag, november 29, 2010

Vissa säger saker bäst, när dom inte säger något alls...


Undrar vad det är som driver alla som sjunger med i (läs; sönder...) Lars Winnerbäcks konserter från start till mål. Varför går folk dit för att höra sig själv sjunga och inte Lasse? Lyssna på Lasse istället för er själva...liksom....

Som att gå på gourmetrestaurang och be servitören servera den hemlagade medhavda blodkorven, gå på bio men ha med sig en portabel tv med moviebox och köra hemvideon från julklappsutdelningen 1997 eller som att åka till en västindisk sagoö för att bada i den medhavda uppblåsbara poolen, i vatten dekanterat från den insmugglade vattendunken.

Direkt provocerande att lyssna på en liveinspelning med Winnerbäck och tvingas plågas av alla tondövingar som tävlar i att höras mest istället för bäst, dvs inte alls....

Konklusion; Silence is golden...mest är inte alltid bäst, eller...less is more upphöjt i kvadrat till; nothing is best.

Ronan Keating sammanfattade det hela på ett klokt sätt;
"You say it best, when you say nothing at all."

Med risk för att bli betraktad som bitter, väljer jag att inte applicera resonemanget på något annat sammanhang. Det står var och en fritt att själva göra det....för visst är det så, att det finns människor som säger saker bäst, när dom inte säger något alls?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, inte bitter, möjligtvis verkar du lite irriterad:-))
Visst, vissa människor framstår som ok tills de öppnar munnen!
Ha en bra dag, o klä på dig ordentligt:-)))

Angel sa...

;.)

*****
(>^._.^<)

Anonym sa...

Håller fullständigt med! Håll tyst...speciellt när någon så bra som Winnerbäck sjunger :) Visst, vissa människor bör kanske hålla tyst lite oftare....men väldigt ofta så finns den viktigaste informationen om en människa i just det som den INTE säger. Och då menare jag tyvärr negativ information....så jag kan ta på mig rollen som bitter....tror det ligger lite i min natur att vara det :) Fast kanske ordet bitter inte är det riktigt rätta...mer...cynisk eller kritisk...Och det är väl ändå något bra :)

Bella

lilla ja sa...

Förstår att det irriterar dig när någon skrålar i örat när man försöker lyssna på den man betalat för att höra. Men jag vill ändå säga: att tiga är silver och tala är guld! Du skriver mycket och ofta och det gör du alldeles rätt i för jag lyssnar/läser så gärna! Kram på dig!

Mats sa...

Du är klok som inte uppfattar mig som bitter...tack! Gjorde mitt bästa för att klä på mig ordentligt och jag tycker det gick helt ok.... :)

Så är det Bella, mycket som sägs, sägs dels mellan, men framförallt bakom raderna... Cynism är ett missförstått begrepp, håller med dig...

Tack för de fina orden lilla jag (kändes märkligt att skriva, lät som att jag tackade mig själv..) :) Kram!