lördag, november 13, 2010

Zoologiskt så logiskt...så DJURISKT logiskt...


Ibland känns vissa saker självklara på ett djuriskt vis. Även den mest inskränkta insekt (om nu insekter räknas som djur eller om dom är..insekter...dom tillhör djurriket i alla fall, väl..), ja även den mest inskränkta insekt borde förstå med ryggmärgen att vissa saker är GIVET. Tom. de ryggradslösa, molluskerna, maneterna (inte magneterna...dom är jag inte så fäst vid) och deras blötdjurspolare, fattar somligt även UTAN vare sig ryggrad eller ryggmärg.

* Kasta inte sten när du sitter i glashus och/eller: Den som är utan synd skola kasta den första stenen.


Så skönt om det vore zoologiskt så DJURISKT...logiskt....självklart, att människor generellt sett såg på sig själv med bråkdelen så kritiska ögon på sig själv, som de ser på andra.

Då hade jorden befolkats av människor lika kloka som mollusker, maneter och andra blötdjursliknande varelser utan ryggmärg och/eller ryggrad, eller klokare...

Vetskapen om att jag stött på sushibitar med större civilurage och nyckelknippor med större självinsikt än flertalet människor...skänker mig insikter och får mig att acceptera det jag inte kan förändra:

Vi får nog ta skeden i vacker hand, varandra i våra händer och vandra vidare bland de ryggradslösa...

*

1 kommentar:

Angel sa...

So true, so true!

****
>^._.^<