måndag, april 16, 2007

Hem(text)ska tanke, som blev ohemsk!


Idag begick jag ett brott mot det beteendemönster som tidigare varit väl inarbetat i min själ.

MEN, det var behagligt.

Den mur av paranoia gentemot heminredning (trots min profession), som genererats av ett otaligt antal ofrivilliga besök på ställen såsom IKEA, Lagerhaus, Hemtex, Granit osv, bröts ner på ett osannolikt sätt.

Plötsligt när jag vaknade, var jag uppriktigt intresserad av att på MITT sätt, inreda mitt hem.

Inte för att jag inte varit det förrut. MEN, nu fick jag själv styra skutan.

Om än opretentiöst, så ändock.

När jag idag passerade Hemtex larmbågar, togs min oskuld.

Döm om min förvåning när jag frontades med mig själv. Där stod jag och plockade ner varor i min korg. Likt en sallad som blandas till ett middagsbord, virvlade handdukar och underlakan ner i kundkorgen. Smått svettig kryssade jag mig fram mot kassan.

Kassörskan log säkert, även om jag inte uppfattade det. Mitt fokus låg på kvittot hon sträckte fram, som bekräftade att jag helt och fullt, avslutat min mission.

Mission completed....

2 kommentarer:

Anonym sa...

mmm, känner igen den adrenalinkick man får av att planera sina köp, men som sagt,,, adrenalinet tar sig andra vägar efter att ha sett kvittot, o kvar blir bara en bitter smak....

Anonym sa...

låter härligt, grattis!/andromeda