lördag, augusti 30, 2008

Som bebis förstod jag åtminstone inte att jag inte begrep något...


Hur är man egentligen om man är normal? Är man då inte ful, men inte heller snygg, klok men inte heller dum, osympatisk, men å andra sidan inte sympatisk?

98% av alla människor är just det, antingen det ena eller det andra, mer eller mindre... En teori som då ger resultatet att endast 2% är normala. Men å andra sidan borde dom inte kallas normala, eftersom dom då tillhör en minoritet.
En minoritet är en grupp som har färre medlemmar i förhållande till en konkurrerande grupp. En kategori som representeras av 2% av mänskligheten KAN, per definition, inte kallas normala. Jag blir helt yr....

Är det så, att dom som är normala är onormala? Vad är då onormalt?

Jag blev inte mycket klokare av att tänka dessa tankar, snarare tvärtom. Jag blev förvirrad när jag försökte reda ut begreppen.... Men en som försöker reda ut begrepp är väl inte förvirrad? Han eller hon, borde ha en välmöblerad hjärna, fullt fungerande och inte förvirrad.

Jag fattar ingenting...ännu mindre än tidigare faktiskt....det var bättre förr, juh förr desto bättre.

Som bebis fattade jag ingenting, men då förstod jag åtminstone inte att jag inte begrep något. Det VAR bättre förr...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Konfusius, var han "confused"?
Och varför har han då hamnat i historieböckerna?
Konfusion är ju en skada tex p.g. av hjärnskakning, är man då aspirant till att hamna i historieboken framemot år 3000? Om man nu haft hjärnskakning?
Men om man är allmänt "confused", varför blir man då betraktad som onormal, nä vet du vad detta blir mer o mer förvirrat...
Jag blir alldeles yrslig.....

Anonym sa...

"normalt" är något som ändras över tid och rum och har gjort i alla tider, vad som är "normalt" för mig behöver inte vara normalt för dig av olika orsaker, själv har jag lite svårigheter med att stå upp o kissa på toaletten ex:) *kanske för att jag är tjej:)* men du har absolut inget emot att sitta på toa....så vad är "normalt" i ett sånt här läge....:)

Jag vet, jag bara tetas på dig och det vet du..:)// C