måndag, augusti 14, 2006

Dagens I-landsproblem....

När jag skulle kliva in i bilen imorse hade någon parkerat så nära min förarsida att jag KNAPPT kom in genom dörren. Alternativet var att gå in via passagerarsidan, krypa till förarsätet och riskera att bli ofrivilligt steriliserad av växelspaken. Vi lever i en farofylld värld…vad är krisen i mellanöstern jämfört med mitt liv som JAG upplever det… När jag väl börjat köra kom nästa frågeställning. Skall jag paddla till jobbet istället? Bestämde mig för att köra vidare med bilen vilket ännu en gång bevisade vilken exceptionellt god förmåga jag har att hantera kritiska situationer! Konstaterar samtidigt att sommaren är död. Länge leve hösten, men måtte sommaren återuppstå med full kraft om ca. nio månader! På vägen hem från jobbet, skall jag stanna vid biblioteket och leta upp ett par intressanta böcker. När jag kommer innanför lägenhetsdörren skall jag förankra mig i soffan, tända ett par ljus, ta en överdos vaniljte och fly in i en god bok.
Så får det bli....

Dagens höstbokstips, om ni skall läsa en bok i höst så är det:
Dumskallarnas sammansvärjning av "John Kennedy Toole"

Inga kommentarer: