fredag, december 15, 2006

Glasögonorm panikslagen på Hemköp.....


....bakom varje olycka, stor eller liten ligger en bakomliggande orsak.
Kharma....what comes around goes around....det kommer i kagan....
Kalla det vad du vill!
Måhända är jag paranoid, men nu känns det som att jag knappt vågar yttra eller ens tänka tankar som om ett par timmar eller dagar kommer att slå mig i nacken....

Häromdagen nämnde jag att Björn Afzelius visste vad han pratade om när han beskrev hur allting kan gå itu och allting kan gå i tusen bitar.
Inte f-n trodde jag att det skulle innebära att jag idag skulle böja mig fram under min shoppingrunda på Hemköp och se (eller åtminstone skymta, eftersom en grävling framstår som skarpsynt jämfört med mig)hur mina glasögon gick i två bitar
(tu=2 itu=i två)
Där fick jag så att jag teg.....
PRECIS när jag börjat lägga upp varorna på bandet....fullt koncentrerad på att streckkoderna skulle hamna på ett för kassörskan fördelaktigt sätt.....småstressad som jag var av skrikande barn, gnisslande kundvagnar och gnälliga kupongberoende pensionärer....föll glasögonen av min av ångest lätt fuktiga näsa.

Med en jordgubbsyoughurt i ena handen och en gurka i den andra, såg jag hur bågen som håller ihop de två glasen gick av. Sällan har begreppet "gå av på mitten" varit mer träffsäkert.
Hur jag fick upp glasögonvraket från golvet, fibblade upp kontokortet, vände magnetremsan på rätt håll på första försöket.....och dessutom knappade in rätt kod har jag ingen aning om. Hur varorna landade lyckligt i sina påsar vet jag inte heller, när jag vaknade upp småsvettig vid Mariedalsvägen.
Överlevnadsdrift a´la 2000talet....

2 kommentarer:

dixi sa...

magiskt tänkande hör jag.
Meningen är att du ska se livet med nya ögon ;)

Anonym sa...

Kharma är nog det som gäller! Finns billiga "glojärn" på Netto, a´69 kr , för 2 (i en båge)... Själv klistrade jag mina innan jag fick tipset! Jag garvar som vanligt åt dina små kåserier! Som sagt, Nobelpriset i litteratur är ju för sent att få i år, men det var längesedan en svensk fick det! Turkiet i all ära , men var inte Alfred Nobel svensk?Kram/Lena