måndag, december 11, 2006

Oj vilket party....



Mina farhågor från igår besannades. Kom ihåg var ni läste det först.
Min oro över Nobelefterfesten var jag inte ensam om.
Mamma Silvia (som förresten blir Saliiv om man kastar om bokstäverna...)
FÖRBJÖD sina döttrar att gå på efterfesten, Är vår drottning lika synsk som jag? Vände vakteläggen sig i magen på henne när hon i en vision såg Victoria och Madelene dansa ballongdansen med Sigvard Marjasin och Leif Pagrotsky. Eller var hon orolig över att Carl-Philip skulle falla ner på apstadiet och spruta dyr champagne över kreti och pleti på bästa Stureplans och Båstadsmanér?

JAG har ingen aning....har inte trilla ner i "Hänt i veckan träsket", men kan inte låta bli på att bjuda på ett par intrikata citat:

"Madeleine ville verkligen komma, säger fysikpristagaren George F Smoot."
Hmm...en nobelpristagare i FYSIK talar om att vacker prinsessa verkligen ville komma......

Fysikpristagaren John C Mather – som kom riktigt bra överens med sin bordsdam Silvia.
"Hon berättade om sin spännande barndom. Hon är riktigt fascinerande, en sådan man skulle vilja göra roliga grejer med, säger han."
Göra....roliga grejer med...ja du John...en tidig höstmorgon kan det vara roligt att plocka kantareller. En sen natt efter ett otal glas champagne och paraplydrinkar kanske inte svampplockning är det första som dyker upp, de med livlig fantasi får nog tankarna åt annat håll, även om man lite elakt skulle kunna säga att ämnena kanske inte är såååå långt från varandra....har ingen aning om Sylvias tillstånd i de regionerna....

Jag håller mig i min egen inskränkta skånska region till jordhåla....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så väldans rolig!!! Jättkul skrivet (två senaste)
Tack för att du tog bort min hemska julångestkänsla i ett par minuter och gav mig ett gott skratt!

Kram
Q37

Anonym sa...

Här har man letat i flera timmar.
Jag är så trött att jag tror att jag svimmar.
Och massor av barr har jag fått i skon
men i korgen finns bara EN champinjon.

Anders Lundström

dixi sa...

komma och komma ...e det det ända du tänker på ;)