tisdag, december 05, 2006

Strålande jul.....


Min dotter behöver en särskild sorts collegeoverall med ett särskilt sorts tryck som endast kan beställas från en särskild leverantör. Annars går hon under.

Min son förtvinar om han inte får öppna ett paket som innehåller ett
X-box "FIFA 2007" på julafton,
Ronaldhino....var fotbollsfrälst pojkes/flickas rätt...om än i cybervärlden.

Vad det gäller mig själv kan jag konstatera att allt är som vanligt.

"Allting kan kan gå itu, mitt hjärta kan gå i 1000 bitar, säger du att du är min vän....så är du säkert det..."

Själv konstaterar jag att om det är någon eller något jag vill ha till jul så är det just......jag....eller någon annan, vars hjärta inte har gått i 1000 bitar.

Säga vad man vill om Björn Afzelius, men han visste vad han pratade om.

Så olika vi ser på saker?!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fattar inte. Vad vill du ha till jul? Dig själv? En tjej? En tjej som aldrig blivit hjärtekrossad? Ett 1000-bitarspussel?

dixi sa...

*samlar ihop skärvorna*
Det går att laga med Karlssons klister eller ännu bättre.. sådant där snabbtorkande lim.

Mats sa...

Erika,
Man kan man väl säga att jag vill ha tillbaka mig själv så som jag var när jag mådde riktigt bra.
Det var kanske utttryckt i lite väl kryptiska ordalag bara...

Anonym sa...

Då hoppas jag att du får det!! Jag vet att det inte alltid är så kul att höra men det ligger ju i dina egna händer. Eller tankar rättare sagt: Du är vad du tänker. Den viktigaste sanningen jag fått lära mig. Det är faktiskt jävligt coolt. Man kan själv bestämma hur man ska må. Du kan tänka: "Jag, Mats Palats Parkeringsplats, har det så fruktansvärt bra!! Jag har mina barn, mitt hem, mina vänner, min blogg, kvinnor som gillar mig (det har jag minsann läst här (min anm.)) och en gullig katt. Eller vad det nu är som du har som du tycker om. Dessutom är jag en sjuhelvetes trevlig kille!" Det var nån som hette Q37 som skrev nåt jättefint till dig här. Läs det några gånger om dagen!

Äsch, du kanske tycker jag är dum förresten. Men jag försöker bara peppa dig lite. Jag känner inte dig och har faktiskt ingen aning om vilka problem du har eller hur du känner dig. Men jag VET att man kan tänka sig glad eller ledsen.

Mats sa...

Erika,
En del som läser min blog känner till min bakgrund.
Hör av dig till min mail så kan jag förklara.
malmomax@hotmnail.com

Anonym sa...

Ja han visste vad han skrev i sina texter! OCH jag tror att jag förstår andemeningen i detta inlägg.... Hoppas du får en skön Jul med ett hjärta som är "helat"! Kram/Lena