fredag, januari 16, 2009

Vad skönt att inte vara ett tomt Kinderägg....


Ett utspillt glas lättmjölk på ett kallt linoleumgolv.

Myntet som har fastnat i parkeringsautomaten.

Skosnöret som går av på handbollsplanen 0,5 sekunder innan domaren blåser igång matchen.

Kinderägget som var tomt för att kinesen på fabriken glömt att stoppa i en leksak, för att han förmodligen hade viktigare saker att tänka på.

Plasttallriken i matsalen på en 70tals lågstadieskola, belamrad med levergryta, tärnade morötter och iskall potatis.


Vad många saker man kan vara och vad glad jag är för att inte vara en av dessa.

Sensmoral av resonemanget:

Reinkarnation är inte enbart av godo.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Speciellt ett tomt kinderägg, ingen hit precis...
Som dessutom blir upptuggat av en snorig liten 4-åring typ....
Vad blir man då i nästa liv?
-Foliepapperet som sitter runt om det?
O hur kul är DET på en skala?
Gott Nytt år förresten! /Lena

Mats sa...

Gott nytt år på dig också!
Tja...vad blir man....according to kharmarules, blir man väl vad man förtjänar. What comes around goes around. De´kåmmårikagankonceptet.....
liksom....

Så vad blir jag?
Skall bli spännande...den som dör får se....

Ha det!
/ Mats

Bella sa...

I ärlighetens namn så hade jag nog förträngt låg/mellanstadiets plasttallrikar...men helt riktigt... de var av plast... i någon oidentifierbar äckligt gul-beige aktig färg...

För att inte tala om de andra stora skräckinjagande rätterna blodkorv och spenat. Slänga maten var något helt otänkbart...man fick vackert sitta och trycka ner eländet. Bara tanken på de barska mattanterna får mig att rysa....

Jag som var så kräsen som barn....mat var mitt stora dilemma...smal som ett sugrör var jag också vilket tyvärr uppmuntrade diverse mattant att lägga upp ännu mer mat till mig.

Det var den underbara tiden då man inte själv fick ta upp mat, inte slänga mat.... och absolut inte fick man slippa att äta överhvudutaget. Det skulle ha varit höjden av otacksamhet om man råkat nämna det som förslag.

Nu så var jag ett ovanligt äckligt välanpassat och superblygt barn, så jag "råkade" aldrig nämna något överhuvudtaget.

Det var hemskt vad det var lätt att fastna på din blogg..... det kalla kaffet står på bordet bredvid...skönhetskaffe enligt vissa... det kan ju kanske behövas lit skönhet så jag får väl snällt svälja ner det äckligt kalla kaffet. Snäll och foglig fortfarande....i vissa avseenden i alla fall.

Och så påstår de att JAG har ADHD?!Jag är fortfarande inte helt övertygad om att de har rätt....

Läste nyligen i en läkarbok... där jag typ inte förstod hälften av orden... orkade inte slå upp dem heller.... att symtomen hos kvinnor med ADHD är exakt samma symtom som vid borderlinepersonlighet....
Jag vet inte om upptäckten av den kunskapen är av godo....

Kram Bella