torsdag, februari 01, 2007

Mats, Patrik och Pernod.....


Nej!
Jag har inte tappat förståndet. Vill bara i förtroende, dela med mig av en dröm….

Kalla mig knäpp eller vad du vill. Men i natt hade jag en dröm som var så stark att jag uppfattade den som verklig!

Jag börjar med bakgrunden….

Patrik ”B” Andersson spelade fotboll i Malmö FF. I laget fanns det ytterligare en spelare som också hette….Patrik Andersson. För att skilja de två spelarna åt, gav man dom vars ett smeknamn. Den ene som var från Bjärred fick heta;
”Bjärred” eller……”B”

Den andre som kom från Trelleborg, fick smeknamnet;
”Trelleborg”….eller ”T”

Två spelare i samma lag…en Patrik ”B” och en Patrik ”T”.

Det slumpade sig så att Patrik ”B” Andersson blev den mest berömda av de två.
Nu kommer det i mina ögon kusliga….

Patrik ”B”. Gjorde en lyckosam karriär i Europa.
Han spelade i följande klubbar;
- Blackburn…..Borussia Mönchen Gladbach….Bayern Munchen och Barcelona…

Samtliga klubbar börjar på B….

Den enda klubb han spelat i som INTE börjat på B, var den som fostrade honom och dessutom gav honom mellannamnet; "B"
Malmö FF…..detta är FAKTA!

Som sagt…..kalla mig knäpp och/eller fanatisk, MEN……
Inatt drömde jag att Patrik ”B” Andersson och jag sprang på varandra en solig sommardag på Lilla Torg, och efter det att jag berättat om hans kusliga karriär, bjöd han mig på en Pernod…..som sagt…

Jag är inte knäpp, men kanske lite konstig!

Inga kommentarer: