torsdag, november 09, 2006

Askungen och reggaeklubbar.....


I Sydsvenskan finns det ett reportage som har rubriken;
"Vad gör Malmöborna vid midnatt?"

En bit in i reportaget hajar jag till. Där framför MIN tapet sitter två färgade män från Kenya och skrattar. Jag har aldrig sett dom förr....i bildtexten står det att dom befinner sig på en reggaeklubb i Malmö. Undrar vad dom skrattar åt? Ha ha....han skulle bara veta vad som händer i hans kök! Är det SÅ snacket går?
Ok, jag har cd:n med filmmusiken till "The harder they come" som är en klassisk reggaefilm...jag har en del musik med Bob Marley. Men att mitt kök skulle förvandlas till en reggaeklubb vid de tillfällen jag inte är hemma vid midnatt trodde jag inte....en slags Askungesaga "with a twist"....hinner jag inte hem till midnatt förvandlas mitt kök till en reggaeklubb. Undrar vad min katt tycker om det....för hon är juh ALLTID hemma. Har inte frågat henne, men borde kanske göra det...
Eller är det ett hjärnspöke? Kan det vara så att jag inte är ensam i Malmö om att ha den tapet jag har?

Svåra frågor!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men kan du inte utrustra katten med en rastaperuk, t-shirt, svarta solbrillor och en liten bergssprängare på axeln så att den smälter in (snacka om fördomar;)). I bergssprängaren kan du installera en liten kamera. Då får du svar på vad som händer i ditt kök. Alternativt så låtsas du gå hemifrån, gömmer dig och väntar in Kenyanerna. Hoppa fram och ropa AHA! när de sitter där som bäst och spisar reagge.

Anonym sa...

Reggae stavas det. Ojsan.

Mats sa...

Erika....
Tack för det fina tipset. Har i och för sig svårt att ser hur jag skall tvinga på min katt peruk och solglasögon. Hon är inte så lätt att hantera, hon är inte kvinna för inte.....
;)