torsdag, augusti 20, 2009

Jag fick ett erbjudande jag kunde motstå.....


Jag gör det lätt för mig idag. Klistrar helt enkelt in den mailkonversation jag haft med ett företag idag. Dom gav mig ett erbjudande jag kunde motstå. Lovar att publicera ett eventuellt svar från dom.

Så här ser mailväxlingen ut;


-------------------------------------------------------

RE: Vi vill undersöka dig Mats !‏
Från: Mats Linde (malmomax@hotmail.com)
Skickat: den 20 augusti 2009 09:54:44
Till: newsletter@mail2.gratistipset.nu

Kära gratistipset,
Tack för det generösa erbjudandet. Intressant att ni också vill undersöka mig. Den frasen har jag hört från ett flertal instanser, dock har ingen av dom erbjudit mig en digitalkamera som motprestation. Däremot blev jag vid ett tillfälle erbjuden kvalificerad terapi med fri kost och logi efter det att jag blivit undersökt, men ingen digitalkamera. Bakslaget kompenserades dock av den fantastiska maten och den underbara naturen som omgav institutionen. Med bakgrund av den faktan hopppas jag ni förstår och delar min skepcism mot alla som säger att dom vill undersöka mig. Det slutar bara med månatliga besök på institutioner där kognitiv beteendeterapi ingår, men där digitalkamerorna lyser med sin frånvaro.

Lycka till i er jakt på människor att undersöka. Ni gör en behjärtansvärd insats. Att hjälpa andra utan att kräva något tillbaka och dessutom skicka med en digitalkamera till personen ni hjälper, tangerar det jesus gjorde när han missionerade helt utan egoistiska baktankar. Allt han fick var en plats på ett kors, förvisso fastspikad, men ändå. Hoppas inte ni röner samma öde. Men förmodligen har marknadsföringslagarna förändrats, det var trots allt drygt 2000 år sedan detta utspelade sig. Långt innan Sverker Olofssons plus sändes i den då ännu inte uppfunna televisionsapparaten. Tur för Judas den svikaren, han hade förmodligen åkt i Sverkers soptunna efter det att han anmälde Jesus till de romerska myndigheterna på vad som skulle visa sig vara helt felaktiga grunder. Att Judas 2000 år senare skulle bli berömd "worldwide" genom att dyka upp på Google om man söker på: "Svikare" tror jag är en klen tröst för honom i sammanhanget. Han hade säkert precis som jag, trånat efter en digitalkamera typ den ni erbjuder. Dessvärre har jag inte Judas mailadress, han hade kanske nappat på ert generösa erbjudande om ni lyckats etablera kontakt.

Tack för erbjudandet, men nej tack. Till skillnad från förra gången jag fick ett erbjudande avsändaren sa jag inte kunde motstå, tar jag er inte på orden, det gjorde jag vid förra tillfället, tog någon på orden, ingen annanstans, det vore att gå över gränsen. Om det var avsändarens fasta övertygelse i rösten eller hotet om att jag skulle som han uttryckte det: "Sova med fiskar" som gjorde att jag tackade ja, vet jag inte säkert. Kanske var det hans pedagogiska ton som förklarade vad som skulle visa sig vara en missuppfattning. Jag tog för givet att hans uppdragsgivare skänkt namn åt min hovrätt: "Gudfadern", så fel jag hade. "Min chef har gjort väldigt många människor välidgt illa, men inte genom att bidra till den ökade fetman i landet genom att lansera en pizza med sitt namn", informerade killen på ett kärnfullt vis. Kärnfullheten accentuerades av den stiliga kostymen jag trodde kom från Dressman. Han redde, hjälpsam som han var, ut även detta missförståndet genom ett enkelt: "Armani, det är Armani, ser jag ut som en Dressmankille?"

Dessvärre tackar jag denna gången nej till ert erbjudande. Men vem vet. Nästa gång jag skall framkalla 100 bilder kanske jag kontaktar er eller helt enkelt skickar fakturan eftersom ni även lovar att alla ni undersöker får framkalla 100 bilder gratis. Små smulor är också bröd, åtminstone i mitt skafferi.

Lycka till med undersökningarna!

/ Mats Linde

--------------------------------------------------------------------------------
Subject: Vi vill undersöka dig Mats !
Date: Thu, 20 Aug 2009 00:37:55 +0200
To: malmomax@hotmail.com
From: newsletter@mail2.gratistipset.nu

Hej Mats ,

Var med och delta i Fyndklubbens nya undersökning så
kan du bland annat vinna en digitalkamera.

Alla som deltar får dessutom framkalla 100 bilder gratis!

» Klicka här för att delta!

Med vänliga hälsningar
Gratistipset.nu

PS. Detta mail skickades till: malmomax@hotmail.com.
Vill du avsluta din prenumeration gör du det enklast via
formuläret på adressen http://www.gratistipset.nu/unreg.php


--------------------------------------------------------------------------------
Dela foton på ett smidigt sätt med Windows LiveT Photos. Dra och släpp

3 kommentarer:

Jeanette sa...

Du är ett geni!

Mats sa...

Äsch, den gamla trasan!
Blir så generad och skruvar på mig samtidigt som jag inte kan göra annat än att köra den gamla klassikern:
"Vet inte vart jag skall ta vägen!"

Tack, tack, tack! :)

Du är FÖR generös!

/ Mats

Tessan Gbg sa...

ha ha ha ! så jävla rätt ! de blev nog helt mållösa!