tisdag, augusti 25, 2009

To listen or not to listen, that´s the burning question.....


Svarade på ännu ett mail idag...
-------------------------------------------------

Hej Lyckomailet,
Vill börja med att erkänna att jag inte vet vem avsändaren är. Ibland vet jag knappt vem jag själv är. Ett faktum som blir till en skön napp att suga på när jag behöver tröst, som nu, när jag stup i kvarten blir bombad med mail från mer eller mindre begåvade människor. Skall jag följa er uppmaning och säga min mening, tror jag dessvärre att just personalen på "Lyckomailet" tillhör den senare "mindre begåvade" kategorin.

Jag hoppas att jag blir belönad för det som ni utlovar i ert mail och att jag får ersättning för allt jag tycker till om. Om ersättning utgår även för oönskade sanningar, utgår jag inte ifrån, jag kan bara vädja till er välvilja. Jag kan inte som ni, erbjuda fri framkallning av 100 digitalbilder. Däremot kan jag bjuda på ett tänkvärt citat ni kanske kan printa ut och sätta upp på väggen på ert kontor:
"Såra mig hellre med sanningar än gör mig lycklig med lögner".
Kloka ord, väl värda att ta till sig i en värld som är fylld av löften som ges utan täckning och som är en av orsakerna till de miljontals tappade sugar som förorenar vår natur.

Intressant att ni frågar om någon lyssnar på mig. Uppenbarligen lyssnar inte det skräppostfilter jag aktiverat på mig. Jag talade om för det att jag inte ville ha meningslösa erbjudande som levereras i format som starkt ifrågasätter min intelligens, som ert tex.

Å andra sidan lever jag ett liv som går ut på att se möjligheterna och inte problemen, så gör jag även nu och hoppas på att i utbyte få de strumpor ni utlovar alla som säger sin mening. Så nu gör jag det, säger min mening. Skicka inte fler meningslösa mail till mig!

Skicka inte heller de citat: "strupor som är tillverkade i ett sköt material" slut citat. Enligt efterforskningar jag gjort är Strupa en liten håla i Norge och med respekt för deras integritet tackar jag nej till att ni skickar inte enbart en, utan TVÅ strupor, dvs Norska byhålor. Eftersom Norge inte är med i EU hade det dessutom blivit problem med fraktförfarandet eftersom det är lite lurigt att upprätta en innehållsförteckning över en hel bygd på ett kortfattat och begripligt vis. Se det som ren och skär omtanke från min sida alltså, jag vill bara bespara er onödiga bekymmer! Däremot är jag nyfiken på vad det är för sköt material ni tillverkar era strupor i. Maila gärna och förklara, jag är idel öra!

Med vänlig hälsning:

Mats Linde



*******************************************************************************
Lyssnar folk på dig‏
Från: Lyckomailet.se (webmaster@lyckomailet.se)
Du vet kanske inte vem den här avsändaren är.Markera som säker|Markera som skräppost
Skickat: den 18 augusti 2009 03:09:41
Till: malmomax@hotmail.com

Uppfattar du det som folk lyssnar på vad du säger?

Säg din mening i olika frågor och bli belönad för det. Du får ersättning för allt du tycker till om. Nu får du chansen att säga vad du tycker och det är garanterat folk som lyssnar på dig. - Klicka här -

Är du trött på strupor med dålig passform eller strumpor som inte är sköna att ha på sig? Nu kan du få två par strupor som inte tappar sin spänst och är tillverkade i ett sköt material för endast 0 kr! Utan vidare köpkrav. - Klicka här -
Lyckomailet.se

Inga kommentarer: