fredag, mars 14, 2008

Jag, en sadist "in disguise".....


Idag kröp han fram. Sadisten som bor inom mig. Så här var det. Jag blev uppringd av en dryg telefonförsäljare. Oftast är jag snabb med att avsluta samtalet genom att likt en pavlovsk hund reagera spontant och säga;
"Nej, jag är inte intresserad."

Oavsett om säljaren hade sagt:
"Grattis du har vunnit 23 miljoner svenska kronor, ett livstids årskort till Malmö FFs hemmamatcher, en 48 veckors salsakurs med Carin Da Silva som personlig tränare och en garanterad plats i himmelen (JA...det stavas himmelen...)"
Eller....om säljaren hade försökt sälja smörknivar svarvade av dyslektiska dvärgar, hade jag svarat samma sak:
"Nej, jag är inte intresserad."
Jag hade svarat så av den enkla anledningen att jag inte lyssnar....

MEN....nu var det så att tre sekunder efter det att säljaren ringt upp mig på min fasta telefon, ringde en kompis på mobilen. Blixtsnabbt dök sadisten inom mig upp...

Jag frågade säljaren om han kunde vänta eftersom det ringde på min mobil. Han svarade ja...och jag högg som en kobra.

Sedan började jag prata med min kamrat. Ungefär var tredje minut tog jag luren och frågade säljaren om han var kvar, jag frågade också om det var ok om jag tog hans tid i anspråk trots att det var fredag kväll. Så höll jag på ett bra tag tills jag fick lite (men bara lite....) dåligt samvete. Då frågade jag, den vid det här laget stressade säljaren om det var ok om han ringde tillbaka en annan dag.

Jag tror inte han ringer tillbaka.....och här kommer vi till sensmoralen i historien.

Den som en gång smakat på sin egen medicin, funderar i fortsättningen över vad han utsätter andra för.

4 kommentarer:

Anonym sa...

love u :)

Anonym sa...

Att så få ord kan värma så mycket trots att avsändaren är anonym!
:)

Anonym sa...

vem var kompisen ?

BellaLL sa...

Perfekt!... Säger själv också alltid så snabbt det bara går att jag INTE är intresserad. Låter säkert väldigt otrevlig.

En gång ringde en stackars tjej som inledde samtalet med "stör jag?"

Naturligtvis fick hon ett rungande JAAA till svar.... stackaren visste inte hur hon skulle bete sig. Men... hur dum får man vara som telefonförsäljare... inleda med den frasen!

Eller är det bara jag som är så otrevlig och äckligt ärlig? Det kanske funkar på flertalet av människorna hon ringer till?!

Bella