lördag, mars 08, 2008

Klassrelaterad humor på HÖGSTA nivå....


Humor är komplicerat. Det som upplevs som genialt i ena ögonblicket kan verka banalt i nästa. Nåväl, så här är det..
På min arbetsplats kommer jag ofta i kontakt med allehanda typer av hantverkare. Jag har inga fördomar, men det är bara så, att de flesta hantverkare har en underbart avslappnad syn på livet. Dom pratar klartext, är brutalt uppriktiga och gör inte saker mer komplicerade än vad dom är.

Hantverkares diametralt raka motsats är den så kallade "överklassen".
Jag skall försöka beskriva scenariot.

Okey. Ni ser det framför er...i ena ringhörnan:
Benny, 59 år, 19 kilos övervikt, fem dagars skäggstubb, stålhättebeklädda skor, svettstinkande t-shirt, en andedräkt som avslöjar överkonsumtion av öl och chorizos, full av förakt för alla som tjänar mer pengar än honom.

I andra hörnan:
Fru Von Finkel Auf Der Pinkelstråle. Boendes i det luxuösa huset i det minst lika luxuösa kvarteret. Konstant oklanderligt klädd i Chanelliknande dräkter. En tuperad frisyr som ramar in ett ansikte belagt med 29 lager foundation och puder. Hon har en fullkomligt odefinierbar dialekt vars enda syfte verkar vara att låta just, odefinierbar!

Nu kommer vi till sanningen. Så här var det.
Benny fick i uppdrag att installera en bidé i det fashionabla huset där
Fru Von Finkel Auf Der Pinkelstråle bor. Han stövlar in och hälsar i förbifarten på frun i huset.

Efter att ha monterat bidén utbrister han;

"Så! Då va´ fittetvätten klar!"

Blir livet roligare än så? Kalla mig omogen, men jag tror inte det!
För det är juh så, att de mest komiska situationerna hittar du i verkligheten, och den här historien är alldeles sann. Bortsett från namnet på kärringen som är fingerat. Namnet är fingerat alltså, inte kärringen hon finns alldeles på riktigt...

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahhahah!