tisdag, november 28, 2006

Flykten från Finland.....


Jag anser att mitt finska påbrå ger mig rätten att driva med den finska fångvården OCH att spekulera hejvilt.
Även om det inte är många deciliter finskt blod som flyter i mina ådror så ändock....
Om inte annat är det praktiskt att vara kvartsfinne när det är hockeyvm. Mitt genetiska arv suddar bort stämpeln som medgångssupporter även om Finland vinner och inte Sverige. Mitt påbrå ger mig rätten att välja sida! Ty blod är tjockare än vatten, även om det är utspätt med koskenkorva och ångande av bastuvärme...amen....

Är det detta som kallas för att komma ur spår...nåväl...back on track.....

Trippelmördaren Juha Valjakkala, som av någon anledning bytat namn till:
Nikita Joakim Fouganthine, rymde inatt från en finsk anstalt. Att anstalten var omgärdad av ett staket hindrade inte Juha....förlåt...Nikita. Frågan är vilken funktion staketet fyllde med sin höjd på 40 cm?
Patrik Sjöberg (vars tränare var finne...undrar om det finns något Nostradamuskt samband...jag tror det....)hoppade som högst 242 cm i höjd, och även om Nikita...eller Juha...inte är särskilt atletiskt byggd och ser lite....
mätt ut....klev han, eller snubblade han över det knappa halvmetern höga staketet. Anstalten ligger nära den ryska gränsen och möjligheten att han flytt till Ryssland är stor.

I filmen "Vita nätter" flyr en rysk balettdansare (spelad av Mikhail Baryshnikov) FRÅN Ryssland. Filmens ledmotiv sjungs av Elton John; "Nikita"....
Isabella Rosselini har har en roll i filmen och eftersom hennes mamma heter Ingrid Bergman och är från Sverige är sambandet klockrent.

Patrik Sjöbergs finske tränare...finnen dömd för trippelmord i Sverige...som flyr (eventuellt....)till Ryssland...genom att HOPPA till friheten....Juhas nya namn....Nikita....Nikita rimmar på Chiquita...som inte tillverkar, men säljer....bananer....som är proteinrika....överdoserar man proteiner blir man fet...som Nikita.....Isabella Rosselinis svenska påbrå.....hennes medverkan i "Vita nätter".....vars ledmotiv hette "Nikita"...Nikita flydde på natten.....precis som dansaren i "Vita nätter"...flydde....FRÅN Ryssland.....Sverige...Ryssland...Finland.....som är de stora ärkerivalerna varje gång det spelas hockeyvm.....där jag tillåter mig själv att heja ömsom på den ena...ömsom på den andra....det goda...det onda....så frågan är....var det jag som låg bakom flykten.....

Detta hade man kunnat räkna ut för länge sedan, det löper en klarröd lysande tråd genom hela resonemanget! Den lyser så klart att Oliver Stone ringde imorse. Han anser att min konspirationsteori är mer solklar än den som ligger bakom filmen JFK. Konspirationsfilmernas konspirationsfilm numero uno, där teorierna är mer långsökta än Elisabeth Höglunds frisörs förklaring till hennes frisyr. Jag släpper nyheten endast här och nu...
Oliver vill göra en film med mig i huvudrollen som....mig...
En mix av JFK, Da Vinci koden och Vita Nätter fast i Finland.
"Flykten från Finland"

Glöm inte var ni läste det först!

9 kommentarer:

Anonym sa...

*Skrattar så tårarna sprutar* Efter en jävla skit dag där jag fick bärga min bil till verkstan och dessutom sitta på familjerådgivningen och vara behärskad trots att min exman är en riktigt skitstövel var detta PRECIS vad jag behövde!! Du är inte sann cirkusMaximal!! *SKRATTAR*

Mats sa...

Vad härligt att något så enkelt som ett par skrivna rader förgyllde din dag.
Det gjorde mig glad!!

Anonym sa...

Jag har förresten också finskt påbrå. Eller rättare sagt jag är halvungerska och ett gäng finnar fick ju för sig för sisådär några 1000-tals år sen att söka lyckan bortom Uralbergen. Vi kanske är släkt! Fast på ganska långt håll i så fall...

Mats sa...

Jag blev först helt svettig när jag såg raderna att jag skulle ha okända släktingar i Ungern....kom att tänka på de två gånger jag varit i Budapest och (bla..) spelat handboll!
Men jag såg att våra eventuella släktband ligger längre tillbaka i tiden....
Du får börja rita på ett släktträd!

Anonym sa...

Jag blev svettig av tanken att du kanske är släkt med en viss "Nurminen"!!

Mats sa...

Ingen fara.....jag har inte heller några släktingar i Östergötland...
;)

Mats sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mats sa...

Är liiiiite nyfiken på vem Erika är....

Anonym sa...

*Skrattar* Kort sagt kan man säga att jag är en person som har alldeles för mycket tid just nu och alltså kan sitta vid internet ganska mycket. Vill du ha en längre beskrivning så vill jag nog inte ta den här...men jag har msn messenger.