fredag, september 19, 2008

Jag är speciell, så speciell att jag hemsöks av talgoxar...


(OBS! Personen på bilden har inget med innehållet i texten att göra utan är endast en symbolbild....).
-----------------------------------------------------------------
Idag väcktes jag av att en fågel flög in i sovrummet, som för övrigt också fungerar som vardagsrum, bibliotek, tvrum, kontor och hall. Hade lägenheten legat i källaren hade den kanske också varit en gillestuga? Vet inte vilka kriterier som skall uppfyllas då. Jag har ingen furupanel på väggarna, ingen heltäckningsmatta, inga tavlor med gråtande barn på väggarna, inget pingisbord och det är heller aldrig fest/gille där så, rummet kanske inte uppfyller normen....känns som att det kvittar faktiskt.


I alla fall flög den in, (talgoxen alltså, inte gillestugan), och satte sig på bokhyllan. En talgoxe i bokhyllan är det inte alla som har, åtminstone inte levande sådana. Så lite speciell kände jag mig. Tur att det inte var en gillestuga som flög in, då hade jag varit RIKTIGT speciell, så speciell att jag ordinerats en massa roliga mediciner.


Kanske det ligger en djupt dold symbolik i att en liten fågel flyger in i sovrummet på morgonen? Måhända betyder det något vackert, Har funderat och kom fram till en för mig logisk symbolik.

Den ville nog medvetandegöra mig om att jag är speciell. Jag förtjänar det de flesta inte ens drömmer om. För hur många drömmer om att talgoxar skall väcka dom på morgonen?
Så är det nog....jag får det andra inte ens drömmer om. Det resonemanget bevisar att tesen stämmer.
Vad vackert, att få det andra inte ens drömmer om....

Så får det bli, jag ÄR speciell, jag kör på den tolkningen, den känns bra....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du herr direktör, tur iaf att det inte var en skata.......som flög in. Men du är ju speciell, så det var väl inte så förvånansvärt att en liten talgoxå oxå sökte sig till dig! Kram/Lena

Mats sa...

Tack för besöket och den fina komplimangen.
Skator försöker jag hålla utanför mitt liv, den arten har jag fått nog av..

Kram / Mats