torsdag, mars 15, 2007

Kärleken är himmelsblå!


Bilden är lånad från en annan blog: http://svenliljegrensr.blogg.se/


Man kan inte göra något annat än att älska denna man!

Han är fullständigt besatt av fotboll i allmänhet och föreningen Malmö FF i synnerhet. Ibland cyklar han tom. till Malmö Stadion för att följa JUNIORERNAS träning, allt för att hålla sig så a´jour som möjligt.

Att han följer A-lagets träning är för honom en självklarhet, nåväl....


När han var på väg hem från en juniorlagsträning igår, såg att han det lyste inne på Malmö Stadion, han tog ett foto och njöt av ögonblicket.....en grön gräsmatta och inte en friidrottare inom synhåll!

Bättre än så blir inte livet en dag i Mars för den som är "lagd åt det hållet".


Den gröna gräsmattan skapar förväntningar och får det att killa till i magen på en rättrogen.


LEK MED TANKEN........att det är en varm försommardag ett par timmar innan match....du sätter dig på cykeln en lördagförmiddag......beger dig upp till "Backfickan", "Ölcafét" eller någon annan lämplig pub. Sitter där med den himmelsblå halsduken kring din hals och med en kall öl i din hand....funderar över lagupställningen....ventilerar dina åsikter om mittbacksproblematiken som hänger likt ett osynligt spöke över Malmö FF......när du senare korsar Pildammsparken och närmar dig Stadion känner du dig som en vattendroppe som befinner sig i en vask....du dras åt centrum av en kraft du inte kan styra.....den kokande stadiongrytan viskar ditt namn....kom till mig.....kom......och du dras med....euforisk.....fylld av varmkorv med bröd, Hultbergs senap och med ett par öl innanför västen....värmd av den ljusblå gemenskapen, OCH......den himmelsblå halsduken kring din hals....likt en förlovningsring tatuerad kring ditt ringfinger.....ett förhållande som ALDRIG tar slut.....delvis för att det är så FULLSTÄNDIGT otänkbart att du skall vara otrogen.....för vilken annan klubb kan man ge sin kärlek åt....men mest för att kärleken är tidlös.....om du är 2 år eller 97....spelar ingen roll.....

Evig kärlek sa Bill.......kärlek för evigt sa Bull.....


Himmelsblå kärlek säger jag.....

3 kommentarer:

Hälsningar Marika sa...

Nu e det lördag och jag har varit ute i vårsolen hela dagen vilket var underbart... Satt här och undrade idag om jag hade tråkigt eller om jag bara skulle acceptera att inget speciellt hände ikväll... Men oj, vad jag har läst din blog!!!! Väcker nyfikenheten i mig i alla fall... ;)

Hälsningar Marika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

nu tycker jag det är dax för dig att skiva lite ;)