måndag, mars 16, 2009

Skulle du låta denna mannen arrangera ditt bröllop?


Nu är det dags. Så här i lågkonjunkturtider är det alldeles underbart att se hur kungahuset tar sitt ansvar. För att roa pöbeln ställer man till med bröllop och festprissen Håkan Pettersson är den som skall se till att klackar slås i taket och att champagnekorkar flyga skall på ett kungligt värdigt vis. Ännu har jag dock inte sett något inbjudningskort i brevlådan, TROTS att jag är med och betalar kalaset. Om det nu blir av. Kungen är orolig för att budgeten skall spricka och har äskat mer pengar. De fem miljoner EXTRA man fick av skattebetalarna för att täcka kronprinsessans ökade kostnader lär inte räcka.

Snacka om att de dåliga tiderna slår hårt.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Svar på överskriften är :Nej
El kanske Ja. Om jag fick ett bröllop för 5 millar...Men å andra sidan, så... har jag ingen spekulant som vill gifta sig, med mig alltså o för det tredje , så vill jag inte gifta mig- igen.... och för det fjärde, så ett bröllop för 5 miljoner , det kan många få ett jobb för, en lägenhet el bara mat för dagen, så det får nog bli ett NEJ!;)
Kram!/Lena

Mats sa...

Låter genomtänkt på alla plan....men jag tror säkert det finns ett antal killar/pojkar/män/gubbar som kan tänka sig att gifta sig med dig förresten. Så spekulanter finns det säkert!

Anonym sa...

och det e sällan de pratas om de 230 miljoner bröllopet beräknas få in på bröllopet...
som vanligt ser de flesta problemen istället för möjligheterna ;)

kram på dig.
/tyrla

Mats sa...

Tyrla,
Det handlar inte om en obotlig pessimistisk hållning. Det handlar om att den mun som är landningsbana för stekta sparvar även får hinkvis av den gröt som regnar från himlen när vi andra står utan skedar.

Var Hitler en hyvens kille för att han byggde autobahn och fick igång den tyska industrin?

Faktiskt en fråga man kan svara antingen ja eller nej på.

/ Mats alias
"jagärfaktisktintebittermannen"

Mats sa...

Sorry...kram på dig också Tyrla...vem du nu är!?

:)

/ Mats
P.s Krama okända kvinnor....känns som ett digitalt besök på
Swing Inn D.s